Speltakken

Bevers

‘Bevers’ zijn jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar. Bij de bevers spelen de kinderen met elkaar en doen ze leuke activiteiten in de natuur of in de blokhut. De activiteiten bestaan uit simpele kookactiviteiten, leuke knutselwerkjes of heerlijk ravotten op het scoutingterrein.

Welpen

Jongens en meisjes van 7 tot 10 jaar heten bij Scouting ‘welpen’. De welpen zijn weer iets ouder dan de bevers en hebben stoerdere en gavere activiteiten. Binnen de activiteitengebieden komen knutselen, toneel, en koken voor. De welpen gaan ook twee keer per jaar op weekendje en in de zomervakantie op kamp.

Wolven

Jongens en meisjes van 10 tot 12 jaar heten bij Scouting ‘wolven’. De Wolven zijn weer iets ouder dan de welpen en hebben stoerdere en gavere activiteiten. Binnen de activiteitengebieden komen knutselen, toneel, en koken voor. De wolven gaan ook twee keer per jaar op weekendje en in de zomervakantie op kamp.

Scouts

Na vier jaar welpen is het tijd voor een nieuwe uitdaging; die krijgt uw kind bij de speltak ‘scouts’! De scouts zijn meisjes en jongens van 12 tot 15 jaar. Scouts doen leuke spellen, primitief koken, het lopen van tochten of een eigen filmpje opnemen; bij de scouts doe je het allemaal! Je leert hier van alles, niet alleen van de leiding, maar ook van de oudere kinderen in de groep. Uitdaging en samenwerking staan centraal bij deze speltak

Explorers

Explorers zijn jongeren van 15 tot 18 jaar; explorers verzinnen en organiseren hun activiteiten zelf en organiseren zelfs hun eigen zomerkamp. De mogelijkheden van de activiteiten zijn eindeloos. De explorers assisteren ook vaak de andere speltakken met hun uitdagende programma’s. De begeleiding motiveert, inspireert en ondersteunt de explorers waar nodig, maar het meeste doen ze zelf.

Roverscouts

Leden van 18 tot 21 jaar zijn ‘roverscouts’; dit is de laatste speltak die je als jeugdlid kunt doorlopen. Roverscouts organiseren zelf hun activiteiten en programma’s. Ook ondernemen ze activiteiten met andere roverscouts binnen de regio. De opkomsten variëren van een actief spel tot het helpen organiseren van een groepsactiviteit. Roverscouts beleven de gaafste scoutingactiviteiten en worden daarnaast ook nog eens klaargestoomd voor een leidinggevende functie binnen de scoutinggroep.